KOOPERATIVA

Interní HR kampaň na zaměstnanecký Fond pro lepší život

Naučili jsme zaměstnance pomáhat a říci si o pomoc
Award won
intranet HR kampaň CSR interní komunikace hrané video fotografie grafický design datová analýzaintranet HR kampaň CSR interní komunikace hrané video fotografie grafický design datová analýza
intranet HR kampaň CSR interní komunikace hrané video fotografie grafický design datová analýzaintranet HR kampaň CSR interní komunikace hrané video fotografie grafický design datová analýza

Problém

Pojišťovna Kooperativa dlouhodobě myslí na druhé a není tomu jinak, ani když se jedná o vlastní zaměstnance. Založila proto interní Fond pro lepší život, v rámci kterého mohou zaměstnanci finančně přispívat lidem v nouzi, ale také žádat o finanční pomoc pro sebe nebo své blízké v těžké životní situaci. Cílem naší kampaně bylo zvýšit mezi zaměstnanci povědomí o existenci fondu, zapojit tak více lidí do sbírky a pobídnout ty, kteří pomoc potřebují.

řešení

Oslovil nás příběh Martina, který se zotavoval z velmi závažných zranění. Jeho kolega Michal požádal Fond o finanční příspěvek, který mu pomohl s léčbou. Rozhodli jsme se na příběhu postavit celou komunikaci. Zjistili jsme, že lidé, kteří se nachází v podobně tíživé situaci jako Martin, se často stydí požádat o pomoc. V Martinově případě zafungovala až rodinná soudržnost kolegů, kteří o finanční podporu požádali místo něj. Proto jsme se rozhodli spíše než apelovat na lidi, aby si začali říkat o pomoc sami, ukázat, že je možné o ni žádat pro své blízké. 


Pro dárce je velmi důležité, aby věděli, jak bude s jejich darem naloženo. Proto jsme druhou část kampaně postavili na příběhu o možnosti jednoduchého investování a doplnili jsme jej o transparentní přehled o tom, jak bude jejich dar využit.

Realizace

Se třemi zaměstnanci Kooperativy, kteří již měli s fondem zkušenost, jsme natočili video, které jsme umístili na intranet. Na intranetu jsme vysvětlili roli fondu a možnosti, jak se mohou kolegové pro lepší život zapojit. Informace spolu s videem jsme rozeslali mailingem vedoucím zaměstnancům, kteří mail šířili na své podřízené. Zároveň jsme do centrály a jednotlivých poboček umístili bannery a video na obrazovky nebo letáky s odkazem na intranet.  


První vlnu kampaně jsme odstartovali emotivním příběhem pana Martina, který fungování Fondu přiblížil zaměstnancům. V dojemném videu poděkoval všem, kteří k jeho léčbě přispěli.


Kampaň pokračovala příběhem zaměstnankyně, která již pravidelně do fondu přispívala. Vysvětlila, jak málo stačí, aby měl každý příspěvek dopad na životy kolegů nebo jejich příbuzných. Fond zároveň představila jako formu pojištění, které může v budoucnu pomoci jí nebo jejím blízkým. 


V závěru kampaně se do komunikace zapojil i generální ředitel Martin Diviš. Vytvořili jsme video s osobním poděkováním, které jsme rozeslali v druhé vlně e-mailem i s aktuálními výsledky z Fondu.

Výsledek

Během měsíční interní kampaně se nám povedlo přivést na intranet 628 lidí (z původního cíle 500), zvýšit počet pravidelných přispěvatelů téměř o třetinu a zvýšit poptávku po pomoci.


Celá kampaň měla velmi silný dopad i do externí komunikace. Pomohla zveřejnit příběh Ivany, která chtěla svým kolegům sdělit, jak moc je důležitá zdravotní prevence. V rámci pokračování projektu vznikla webová stránka na webu Kooperativy, která se věnuje pravidelným zdravotním prohlídkám a screeningu. Na tvorbě stránky se podílela mimo jiné i nezisková organizace Loono. S tou Kooperativa pokračuje v partnerství v rámci iniciativy Růžový říjen, která podporuje prevenci rakoviny prsu, ke které jsme dodali grafické výstupy.


Kooperativě tak pomáháme komunikovat interní témata a osvětu prevence jejím klientům i široké veřejnosti.

Strategie Vizuál Video Web

Chcete vidět víc?

Mrkněte se na to, jak jsme řešili naše další projekty.

Ostatní projekty

Kontakt Buďte s námi v kontaktu

Agentura GEN

Náměstí Winstona Churchilla 1938/4, 130 67 Praha 3-Žižkov

+420 777 033 438

zdenek@agenturagen.cz

Kontaktujte nás

Přání, pochvala, nové zadání? Nebo se nás jen chcete na něco zeptat? Využijte prosím formulář níže. 

Vaše zpráva byla odeslána, děkujeme.