ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA

Komunikační kampaň pro Návštěvnické centrum ČNB

Zaplnili jsme návštěvnické centrum na půl roku dopředu
Award won
upomínkové předměty úniková hra vizuální identita edukační videa mediální kampaňupomínkové předměty úniková hra vizuální identita edukační videa mediální kampaň
upomínkové předměty úniková hra vizuální identita edukační videa mediální kampaňupomínkové předměty úniková hra vizuální identita edukační videa mediální kampaň

Problém

ČNB jako významná bankovní instituce, odpovědná za dohled nad finančním trhem, podporuje dlouhodobě finanční a ekonomickou gramotnost laické veřejnosti. Vyvrcholením těchto aktivit bylo otevření Návštěvnického centra (NC) na jaře 2022 přímo v prostorách ČNB.

Naší výzvou bylo přilákat návštěvníky z řad široké veřejnosti, učitelů a studentů (II. stupeň ZŠ + víceletá gymnázia) do nového návštěvnického centra ČNB a vzbudit tak zájem o složitou oblast financí a ekonomiky. Cílem bylo přivést návštěvníky, edukovat a prolomit tak mýtus o zdánlivě neatraktivním prostředí peněz.

 

řešení

Náš koncept jsme pojali jako pozvánku do světa peněz, které vnímáme jako důvěrně známou věc.

Edukační kampaň, která měla za cíl nalákat cílové skupiny do Návštěvnického centra, používala symboly známé z bankovek v kombinaci s reálnými postavami v ilustrovaném prostředí.


Celý koncept zastřešuje návodný claim „Objevte svět peněz a ekonomiky v Návštěvnickém centru ČNB.”


U cílové skupiny Učitelé a žáci jsme z vlastního průzkumu (750 respondentů) věděli, že studenti mají vliv na rozhodování o výběru exkurzí jen z 6 %. Proto jsme se zaměřili na samotné pedagogy.

 

Realizace

Vytvořili jsme řadu výstupů, které se propsaly v celé marketingové komunikaci NC ČNB. Díky našemu působení v rámci VŠE jsme, jako státní instituce, měli unikátní možnost použít státní symbol v kreativě.

Zrealizovali jsme 3 klíčové vizuály, obsah na sociální sítě, edukační videa a radio reklamu. Tyto výstupy se objevily v následujícím mediamixu:

    • online média (Youtube, PPC search, SoMe) 
    • OOH (billboardy a citylighty)
    • print (noviny, magazíny) 
    • rádio

 

Pro učitele a studenty jsme vytvořili edukační nástroje - videa, zábavné vzdělávací aktivity a hry, pracovní listy i atraktivní příspěvky ve FB skupinách. Tento obsah vznikl ve spolupráci s odborníky z ČNB. Tím jsme dostali kampaň přímo do výuky a vytvořili trvalejší nástroje na propagaci Návštěvnického centra i ČNB jako takové nad rámec kampaně. 


Pro samotné návštěvníky jsme vytvořili merch, který obsahoval deníček bankéře pro děti, omalovánky, pexeso, hrnek, propisku, kasičku, peněženku, šňůrku na krk, výšivku pro uniformu zaměstnanců NC, blok, odznak, magnetku, puzzle a turistické vizitky.


Se společností GET OUT FUN jsme spolupracovali na edukační únikové hře, ve které účastníci pátrají po finančním gangu v okolí budovy ČNB a rozšiřují si tak své znalosti nabité z Návštěvnického centra.

 

Výsledek

Celkový mediální dosah kampaně byl 5 492 700 uživatelů. Kapacita NC ČNB se zaplnila pro školy už v prvních týdnech na půl roku dopředu.

S tak rychlým úspěchem se nepočítalo, proto jsme museli v průběhu kampaně změnit naší komunikační strategii. Pozornost se stočila více k druhé cílové skupině - široké veřejnosti.

Během 10 měsíců navštívilo centrum přes 52 tis. lidí. 

Poměr zásahu cíl. skupin se podařilo vyrovnat - školy 27 241 návštěvníků (51,8 %), široká veřejnost 25 350 (48,2 %). 

Na soc. sítích (FB, IG, YT, TikTok, Snapchat, X) kampaň zaznamenala skoro 48 mil. impresí (+ 11,5 %). Za dobu kampaně navštívilo web NC téměř 185 tis. lidí. Únikovou hru si stáhlo nejméně 304 týmů.

 

Výzkum Strategie Vizuál Video Social PPC

Chcete vidět víc?

Mrkněte se na to, jak jsme řešili naše další projekty.

Ostatní projekty

Kontakt Buďte s námi v kontaktu

Agentura GEN

Náměstí Winstona Churchilla 1938/4, 130 67 Praha 3-Žižkov

+420 777 033 438

zdenek@agenturagen.cz

Kontaktujte nás

Přání, pochvala, nové zadání? Nebo se nás jen chcete na něco zeptat? Využijte prosím formulář níže. 

Vaše zpráva byla odeslána, děkujeme.